محسنیه

محسنیه

آیا محسنیه از اول بوده است؟

بله از اول بوده.
صدها سال قبل، از همان ابتدا برای شیعیان مطرح بوده و لباس مشکی را تا هشتم ربیع می پوشیدند

(حذیفه عرض کرد: ای امیرالمومنین علیه السلام من دوست دارم که این اسم ها را که متعلق به روز نهم ربیع الاول هست، به من بگویی.

حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرمود :…..

وَ یَوْمُ نَزْعِ السَّوَادِ

روز کندن جامه سیاه است

بحار الأنوار (ط – بیروت) / ج‏۳۱ / ۱۲)

و از آنجا که همیشه‌ تعداد شیعیان کم بوده است و خبر رسانی مثل الان نبوده خیلی از اخبار ها به ما نمی‌ رسیده

فرازی از دعای ندبه

(الا القلیل ممّن وَفا لِرِعایهِ  الحقّ فیهِم)

جز اندکی مؤمنان حقیقی که حق اولاد رسول را رعایت کردند

دیگران که اکثر امت باشند اصرار بر دشمنی آن ها داشتند

دشمنی ابدی

و جالب است بدانید دقیقا قبل از این فراز اشاره شده است:

به شهادت حضرت محسن علیه السلام که سومین پسر امیر‌ امؤمنین علیه السلام و ثلث سادات است.

بلافاصله پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه وآله که زمان جانشینی امامان است 

همه ی امت به فرمان رسول خدا صلی الله علیه وآله مبنی بر ولایت حضرت امیر‌ علیه السلام

بی توجهی کردند و تا به امروز کمر بر دشمنی اهل بیت علیهم السلام و قطع رحم پیغمبر بستند.

شاید آن روز یک عده نبودند به وظیفه ی خود مبنی بر دشمنی و قطع رحم پیامبر صلی الله علیه وآله بپردازند

اما امروز با شبهه افکنی در مورد رحم و نزدیکان پیامبر صلی الله علبه وآله کمر همت بر تضعیف عزاداری و عدم اثبات مظلومیت آنان بستند

البته باید دست مریزاد گفت به همت آنان و میزان موفقیت و نفوذشان در شیعه و بزرگان آن. 

امروز و دنیای ارتباطات

همیشه‌ ی خدا شیعیان در اقلبت بودند و این افراد قادر به  خبر رسانی نبودند

امروزه روز به علت خبر رسانی سریع یک مجلس در یک روستای دورافتاده هم گرفته شده باشد،

تصاویر و خبرش به گوش کسانی که در کشورهای دیگر هستند خواهد رسید.


بسیاری از خانواده های اصیل و مذهبی در گذشته که از زبان  بزرگ تر ها مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ ها به ما رسیده است

تعریف می‌ کنند که قدیم ها ما تا هشتم ربیع الاول لباس مشکی می‌ پوشیدبم و رسم بر این بوده است

و همچنین عکس هایی که از صد سال پیش به دست ما رسیده حاکی از مجالس عزا برای حضرت محسن علیه السلام بوده

و امتداد این مجالس را نشان می‌ داده است.

دعوا که نداریم و خدا را شکر در کشوری زندگی می‌ کنیم

که پُر است از دهه ها و هفته ها

یعنی برای هر قشر و شغلی ما دهه و هفته داریم

یعنی این مسئله در کشور ما عادی است و خیلی هم خوب است

مسائل مهم باید مطرح شود و هفته ها به نامش باشد

این قدر که در کشور ما دهه و هفته داریم در جاهای دیگر دنیا و حتی کشور های همسایه خبری از این دهه ها نیست!

البته خیلی از این دهه ها مذهبی نیستند اگر هم بخواهد اعتراضی وارد باشد که اصلا وارد نیست حداقل مردم کشور ما باید سکوت اختیار کنند

تا جایی که ما یادمان می‌‌آید هر هفته تابلوی اعلانات مدارس،دانشگاه وحوزه ها تغییر می‌ کرد و یک بزرگداشت و یک دهه را اعلام می‌ کردند.
حالا که به اهل بیت علیهم السلام رسید همه چیز حرام شد و بد شد؟
تا قبلش همه چیز عادی و منطقی بود!

می‌ گفتیم معلوم است که باید فلان دهه باشد زیرا در آن روز ها اتفاقات مهمی‌ در تاریخ رخ داده است

و همه باید بدانند و درجریان باشند و فراموش نکنند.
که خیلی از این مراسمات اصلا ربطی به کشورها و مردم دیگر ندارد

و هیچ تاثیر خاصی بر اطراف نخواهد گذاشت

اما خب برای ما مهم است و جای بحث نیست.

محسنیه
حالا سیاه ترین هفته ی تاریخ که مصیبتش از مصیبت عاشورا و گودال امام حسین علیه السلام بیش تر است

و فقط مربوط به قشر خاصی نیست و تاریکی اش به قول مولا امیر‌ المومنین علیه السلام در خطبه ی شقشقیه در نهج البلاغه همه را در برگرفته است

و تمام بدبختی ما از آن روز هاست

و تمام بشر چوب ندانم کاری و اشتباهات آن روز ها را می‌ خورند

و اصلا شروع و ریشه ی اهانت به خاندان وحی از این روز ها آغاز شد

و این یعنی شروع بدبختی ما

و جالب است بدانیم این قدر این مسئله مهم و حیاتی است که حضرت ولی عصر روحی فداه  پس از ظهورشان

نه به غرب می‌ روند نه به اروپای و شمال و قاره و کشور های دیگر بلکه یک راست به مدینه می‌ آیند

و تمام اقدامات و عملیات ایشان پس از ظهور معطوف می‌ شود به هفته ی سیاه تاریخ و دهه ی محسنیه!

که اگر این دهه مهم نبود چرا عاقل ترین و پاک ترین و دانا ترین و زاهد ترین مردم و آخرین ذخیره ی الهی

اولین اقدام و مهم ترین اقدامشان‌ پس از بیش ازهزار سال غیبت، مربوط می‌ شود به دهه ی محسنیه؟

چرا در آغاز ظهور به کربلا نمی‌ روند؟

چرا مدینه؟

چرا کوچه های بنی هاشم؟

چرا جنازه ی عمر و ابوبکر؟

چرا به خونخواهی حضرت محسن علیه السلام می روند؟

اگر به این سوالات پاسخ درستی ندهیم و بخواهیم از روی تعصب و تقلید اشتباه پیش برویم خدای نکرده
امام زمان روحی فداه خود را بدعت گذار خواهیم خواند!

اتفاقی که قرار است بیفتد و خیلی از مدعیان و شیعیان قرار است جلوی حضرت بایستند

و جالب است بدانیداینان همان کسانی هستند که هنوز نتوانستند خود را قانع کنند و با این مسئله به این سادگی و با دهه ی محسنیه کنار بیایند

آقایان خانوم ها کجای کارید هدف از ظهور حضرت مهدی روحی فداه انتقام از کسانی است

که در دهه ی محسنیه جنایت کردند!

و اگر شیعیان برای این چند روز نام می‌ گذارند می‌ خواهند مثل خیلی از مدعیان این مسائل را فراموش نکنند!

اصلا هدف از این نام گذاری و بزرگداشت این است که متذکر شویم اهداف امام زمان روحی فداه ما چیست؟

یعنی اهداف و فرهنگ حضرت به اندازه ی نام گذاری یک دهه ارزش ندارد دهه ای که برای خیلی ها گران تمام می‌ شود

  • چرا که دهه ی رسوایی منافقان است
  • دهه ی اثبات حقانیت شیعه
  • و دهه ی اثبات مظلومیت اهل بیت علیهم السلام

کاش قبل از سخن گفتن های بیجا معنای کلمات را بفهمیم

بدعت یعنی چیزی که در دبن و تاریخ نبوده و به اشتباه اضافه شده است.
شهادت حضرت محسن علیه السلام که در تاریخ و دین ما بوده است

هجوم به بیت وحی در اول ربیع الاول و سوم ربیع الاول وهمچنین هفت روز پس از شهادت رسول خدا بوده است

و اگر یک عده خبر نداشتند سهل انگاری خودشان بوده نه بدعت در دین!

شخصی خدمت امام صادق علیه السلام آمد و پس از سال ها مخالفت با ایشان تصمیم به توبه گرفتند

و سؤال کردند که آِیا توبه اش قبول می شود یانه 

حضرت فرمودند این که از عقیده ی خود دست کشیدی بسیار خوب است و قطعا فرصت توبه خواهی داشت

در همین حین بود که شخص گفت من یک مبلغ بوده ام و خیلی از افراد را گمراه کرده ام 

حضرت فرمودند باید به تمام کسانی را که گمراه کردی جمع کنی و هدایتشان کنی

و اگر آنان افراد دیگر را گمراه کردند به واسطه ی تو باید تو خود به تنهایی آن ها را هم هشیار سازی

(حالا در این بین کسانی با این عقیده مُرده باشند…)

شخص گفت آخر ممکن نیست مگر می شود

امام صادق علیه السلام صورتشان بر افروخت و  سر مبارکشان را پایین انداختند و این یعنی که توبه ی تو پذیرفته نخواهد شد.

آری اگر ما چیزی را قبول نداریم مهم نیست فردا روزی توبه کردیم هم حل خواهد شد اما گمراه کردن دیگران حُکمش جداست.

آیه ی ۱۵۹ و ۱۶۰ سوره ی بقره دقیقا اشاره به این موضوع دارد که توبه ی فرد در صورتی قبول می شود که پشیمان شود

و اعمال خود را اصلاح کند و آنچه را مخفی کرده بود آشکار سازد. 

شهادت حضرت محسن علیه السلام مشخص نیست پس یعنی کلا مجلس نگیریم؟

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نیز دقیقا مشخص نیست

اما ما ایامی را برای بزرگداشت ایشان می گیریم به نام فاطمیه

برای حضرت زهرا سلام الله علیها بیش از ۱۸ قول شهادت در تاریخ ذکر شده است پسرشان نیز مانند مادر گرامی شان در روز های شهادتش اختلاف است

ان شاء الله با ظهور حضرتش این تاریخ دقیق این فاجعه آشکار می گردد

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *